Śląsk Wrocław z drugą frekwencją w Polsce
W sobotę Śląsk Wrocław rozegrał ostatni domowy mecz w tym roku, więc przyszedł czas na podsumowania. Wrocławski klub może pochwalić się drugą najwyższą frekwencją w Polsce – mecze WKS przyciągały na trybuny Tarczyński Arena Wrocław średnio 23 219 kibiców.
Za nami runda pełna wielu emocji. Po niezbyt obiecującym początku Śląsk wstał z kolan w fenomenalnym stylu i został najlepszą ligową drużyną jesieni. To jednak nie jest jedyny sukces, z którego możemy być dumni. Piłkarze wraz ze sztabem szkoleniowym stanęli na wysokości zadania, ale równie ogromną rolę w sukcesie całego klubu mają też kibice, którzy niezależnie od sytuacji sportowej i warunków atmosferycznych pojawiali się na Tarczyński Arena, by wspierać ukochaną drużynę.
We wszystkich domowych spotkaniach od początku sezonu 2023/24 na trybunach wrocławskiego stadionu zasiadło łącznie 208 967 kibiców, co daje nam trzeci najlepszy wynik w całej lidze, za Legią i Lechem (ale poznaniacy rozegrał jeden domowy mecz więcej). Podczas ostatniego spotkania z Koroną Kielce w przerwie meczu uhonorowany został kibic numer 200 000, który z rąk prezydenta Wrocławia Jacka Sutryka oraz prezesa WKS-u Śląsk Wrocław Patryka Załęcznego otrzymał zestaw gadżetów oraz karnet na rundę wiosenną.
– Jesteśmy bardzo wdzięczni kibicom za to, jak wspaniale dopingowali nas w tej rundzie. Przeszliśmy dużą metamorfozę nie tylko pod względem wyników sportowych, ale również frekwencyjnych. Tylko w tej rundzie na Tarczyński Arena przyszło więcej kibiców niż w całym poprzednim sezonie! Oczywiście apetyt rośnie w miarę jedzenia, należy jednak pamiętać, że nadal znajdujemy się w procesie rozwijana klubu. Jeszcze raz dziękujemy za ten rok i już teraz zapraszamy na nasze wiosenne mecze – mówi Patryk Załęczny, prezes WKS-u Śląska Wrocław.
Co więcej – Śląsk może się również pochwalić drugą najwyższą średnią frekwencją, wyprzedzając m.in. Lecha Poznań, Widzew Łódź, czy Pogoń Szczecin. Średnio podczas meczu na Tarczyński Arena pojawiało się 23 219 kibiców. Dużą rolę w tak wysokiej liczbie odegrały mecze z Legią Warszawa oraz Rakowem Częstochowa, w których udało się sprzedać wszystkie dostępne bilety. Akcje #KompletNaŚląsk i #KompletNaŚląsk2 przyniosły powodzenie i wspaniałe chwile dla kibiców WKS-u – po raz pierwszy od dziesięciu lat trybuny wrocławskiego stadionu zapełniły się na ligowym meczu do ostatniego miejsca.
Wykaz frekwencji meczów na Tarczyński Arena:
– vs. Zagłębie Lubin (1:2): 16 982 kibiców
– vs. Lech Poznań (3:1): 20 045 kibiców
– vs. Jagiellonia Białystok (2:1): 19 297 kibiców
– vs. Piast Gliwice (1:0): 17 902 kibiców
– vs. Górnik Zabrze (1:1): 20 755 kibiców
– vs. Legia Warszawa (4:0): 39 583 kibiców
– vs. ŁKS Łódź (2:1): 22 081 kibiców
– vs. Raków Częstochowa (1:1): 40 000 kibiców
– vs. Korona Kielce (0:0): 12 376 kibiców
Tabela średniej frekwencji (stan: 11.12.2023):
1. Legia Warszawa – 25 259
2. Śląsk Wrocław – 23 219
3. Lech Poznań – 21 280
4. Widzew Łódź – 17 001
5. Pogoń Szczecin – 16 632
6. Górnik Zabrze – 14 413
7. Ruch Chorzów – 12 371
8. Jagiellonia Białystok – 10 782
9. Korona Kielce – 10 496
10. ŁKS Łódź – 9 323
11. Cracovia – 8 028
12. Radomiak Radom – 7 995
13. Zagłębie Lubin – 7 552
14. Piast Gliwice – 5 759
15. Stal Mielec – 5 555
16. Raków Częstochowa – 5 239
17. Warta Poznań – 5 055
18. Puszcza Niepołomice – 3 233