Śląsk wiceliderem w rankingu medialności
Instytutu Monitorowania Mediów opublikował raport “Piłka w grze”, podsumowujący medialność klubów i piłkarzy w lutym 2024 roku. Śląsk Wrocław zajął drugie miejsce w Polsce, uzyskując 3 680 publikacji.
Wrocławianie utrzymują się w ścisłej czołówce zarówno jeśli chodzi o tabelę PKO BP Ekstraklasy, jak i rankingi medialności. Podobnie jak w zeszłym roku, WKS 2024 rok rozpoczął jako jeden z najczęściej opisywanych i omawianych klubów piłkarskich w Polsce. W lutym, czyli miesiącu rozpoczęcia ligowych zmagać po zimowej przerwie, Śląsk wygenerował 3 680 publikacji, co dało drugie miejsce w rankingu, tylko za plecami Legii Warszawa. Jak czytamy na stronie Instytutu Monitorowania Mediów – “co ciekawie, wrocławianie byli najlepsi, zarówno jeśli chodzi o publikacje w prasie ogółem, jak i obecność na okładkach gazet”.
Wysokie miejsce Śląska w rankingu medialności to niemal reguła, nie zawsze idąca w parze z błyskotliwymi wynikami, czego przykładem jest właśnie luty. WKS zaliczył nieudany start roku, przegrywając dwa pierwsze spotkania i bezbramkowo remisując w trzecim, a i tak w rankingu medialności wyprzedził chociażby trzeciego w tym zestawieniu Lecha, który w analogicznym okresie był niepokonany w lidze, a wyższość rywali musiał uznać jedynie w meczu Pucharu Polski z Pogonią Szczecin. Notabene to właśnie Portowcy zajęli miejsce tuż za podium lutowego rankingu medialności. Na dalszych pozycjach znalazły się Jagiellonia Białystok, Ruch Chorzów, Widzew Łodź i Raków Częstochowa.