2024-05-14

Śląsk drugim najbardziej medialnym klubem w Polsce

Śląsk Wrocław był drugim najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy w październiku – tak wynika z raportu PSMM Monitoring & More. Dobra postawa na boisku przełożyła się na zainteresowanie mediów, a wrocławski klub „uległ” tylko warszawskiej Legii.

Wyniki, niezła gra, wyprzedanie stadionu kilka dni przed hitowym meczem z Legią i wreszcie wysokie zwycięstwo z Wojskowymi – to wszystko przełożyło się na wzrost publikacji medialnych na temat klubu. Pierwsze miejsce w rankingu przygotowanym przez PSMM Monitoring & More zajęła Legia Warszawa, która jednak w październiku rozegrała mecz w Alkmaar, który odbił się szerokim echem ze względu na wydarzenia pomeczowe.

Warto podkreślić, że Śląsk był najczęściej obecny na okładkach gazet. Trzecie miejsce w zestawieniu zajął poznański Lech.


fot. Top10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w październiku 2023 (prasa i wybrane strony internetowe) – raport PSMM Monitoring & More

W wyliczeniach redaktora Jakuba Szlendaka z goal.pl w oparciu o raport PSMM Monitoring & More Śląsk zanotował największy wzrost liczby obserwujących na Facebooku w stosunku do poprzedniego miesiąca. WKS znajduje się w czołówce klubów z interakcjami na portalach X (dawniej Twitter) – 3. miejsce za Legią i Lechem oraz TikToku – 2. miejsce za Widzewem Łódź.

Drugie miejsce w raporcie medialności bez wątpienia cieszy, jednak nie zamierzamy spoczywać na laurach i nadal pracujemy dalej, podobnie jak piłkarze trenera Jacka Magiery na boisku. Duże słowa uznania należą się także kibicom WKS-u, bo nie mamy wątpliwości, że naszych fanów szalenie ciężko byłoby osiągnąć takie wyniki. Dziękujemy!



„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PSMM Monitoring & More. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com (X), Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl). Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *